A magyar fakultációra
iskolánk 11. B, illetve 11. C osztályából járnak diákok. Mind a 13 tanuló az
emelt szintű magyar érettségi, a tantárgy iránti érdeklődése, valamint eddigi
tudásának fejlesztése miatt jött a fakultációra. Páran közülünk tanári pályára
készülnek, van, akit az vonzott erre az órára, hogy rájött, az irodalom több
egy tantárgynál. „Az
irodalom nem csupán az irodalomra tanít meg, hanem sok más területre is
rálátást ad.” (Ladányi Lilla, 11. C)
Olyan is akadt, aki a tanárnő sajátos
tanítási stílusa miatt döntött úgy, hogy emelt szinten szeretne tanulni. Sokan
azt tapasztaltuk, hogy a magyar nem csak száraz, magolós tantárgy, amit csak
hosszú órák alatt, ásítozva lehet megtanulni. „Játékosan, érdekesen, kreatívan közösen gondolkodva értelmezhetjük
különböző korok különféle szerzőit és műveit.”(Ormai Fanni, 11. B)
Volt, aki eleinte félt a fakultációtól,
azt hitte nem fogja bírni, de mégsem adta le. „Az első faktos óra után kicsit tartottam tőle, mert nem tudtam, hogy
nekem ez menni fog-e, (…) de azóta nagyon megszerettem a faktot is, a csoportot
is és a tanárnőt is.” (Csaplár Fanni 11. B)
Rengeteget fejlődtünk az elmúlt fél év
alatt és nem csupán az irodalom terén.
„Én személy szerint úgy érzem, hogy fejlődtem mióta faktra járok, nem csak tanulmányilag, hanem emberileg is!” (Mihály Roland, 11. C)
„Én személy szerint úgy érzem, hogy fejlődtem mióta faktra járok, nem csak tanulmányilag, hanem emberileg is!” (Mihály Roland, 11. C)
Legtöbbünknek a fogalmazási és
véleményalkotási készsége, szókincse és kreativitása fejlődött a legtöbbet.
„Nagyon sok mindenben fejlődtem, sokkal befogadó
képesebb az agyam, rengeteget tanulunk a tanárnőtől, és nem csak a tananyaggal kapcsolatosan.”
(Szűcs Panna, 11. C)
A 11. C osztályt 9. óta
Kelemen Krisztina tanárnő tanította, de így is elég sok újdonságot tapasztalt.
Többek között, a tananyag mennyiségét, illetve a másik osztályt. Amikor
világossá vált számunkra, hogy a másik osztállyal közösen leszünk a fakultáción,
először hevesen tiltakoztunk ellene, de el kellett fogadnunk és mindannyiunk
kellemesen csalódott a másik osztályban. Eléggé összeszokott társaság ment
fakultációra és nem voltunk biztosak benne, hogy szót értünk majd egymással,
vagy hogy hogyan fogunk kijönni.
„Újdonság volt, hogy a más
osztályban lévőkkel relatíve jól szótértünk (SOKKAL rosszabbra számítottam)”
(Trautmann István, 11. C)
A 11. B osztály számára szinte minden
teljesen új volt, de gyorsan megbarátkoztak a környezettel, a másik osztállyal,
a tanárnővel, hamar felvették a mára már jól megszokott tempót. Ami mind a két
osztály számára új dolog volt, az az úgynevezett kreatívírás füzet. Időnként
olyan házi feladatot kapunk a tanárnőtől, amihez a kreativitásunkra kell
hagyatkoznunk, és ezek a feladatok a kreatívírás füzetbe kerülnek. (Ld. a
mellékletben) Volt rá példa, hogy a tanárnő talált az asztalán egy összefirkált
lapot és arról kellett valamit írnunk, kellett már írnunk a nulláról is,
bújtunk már tárgyak bőrébe, és olyan is volt, hogy egy csoporttársunk
firkálgatott a táblára szünetben, és az ő rajzáról kellett írnunk. A legtöbben
talán csak annyit látnak a faktosokból, hogy kötettel és füzettel a kezükben
andalognak órára, de ez egy szimpla fakultációnál kicsit többet jelent a diákok
számára. „Személy
szerint nekem a fakt nemcsak egy csoport, egy család.” (Ladányi Lilla, 11. C)
„…
a faktos csoportot is szeretem, mindenkinek meg van a maga heppje, ez baromi
jó!” (Szerencsés Rebeka, 11. B)
„A
magyarfaktos csoport olyan, mint egy család.” ( Csaplár Fanni, 11. B)
„Számomra
a fakt az az óra, amiért érdemes bemenni az épületbe, s végigülni 6 órát.”
(Trautmann István, 11. C)
„Egy
kis családdá nőtte ki magát a magyar fakultációs csoport.” (Ormai Fanni, 11. B)
„Csak
pozitívan tudok a faktra gondolni rengeteg mindent tanultam és rengeteg minden
elkezdett érdekelni is.”(Czinder Lili, 11. B)
„Egy
olyan óra, ahová nem idegesen megyek be, nem félek attól, hogy mi lesz, ha
felszólít a tanár, és nem tudom a választ. A faktos csoport egy olyan közösség,
amihez öröm tartozni. Egy olyan hely, ahol megtalálom a helyem.” (Franer Emese,
11. C)
😍😍😍❤️
VálaszTörlés